Wie weet een recept om een originele taart te bakken .

Ik ben woensdag jarig en ik wil graag een taart bakken ,ik ben een mien bakgraag dus de moeilijkste recepten zijn welkom. Ik bedoel geen appeltaart of de standaard kwark taarten. Maar echt een origineel feestelijk taart recept.Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Het probleem met dit soort vragen is natuurlijk dat ik een recept erg origineel kan vinden, terwijl jij het recept al kent. Maar... er is altijd een erg originele site te vinden: De taarten van Abel (zie link).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een lekkere verse zelf gebakken sneeuwster? Je weet wel, die dingen met advocaat erin.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.kookjij.nl/recept-sneeuwster-van-maitre-paul
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
space cake ......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk grapje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet kunnen toch.
In de allerhande stond een heerlijk gerecht voor een witte chocoladetaart! Die leek mij echt verrukkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je een recept geef, dan is het natuurlijk geen originele taart. Dus eigenlijk weet niemand een recept voor een originele taart.... (Dat is mijn antwoord...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een suggestie dan ? keuze genoeg hoor hier.Er zitten goeie recepten bij waar ik mee aan de slag kan.
Als je Engels goed is, heb je hier gecompliceerde cakes :-)

http://everydaym.wordpress.com/2009/02/08/complicated-cakes/

owww, nu heb ik trek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel +1
een Noga-roomtaart echt heerlijk en net een tikkie anders!

Ingrediënten:
350 gr bloem
2 tl bakpoeder
1 ei
125 gr suiker
1 mespunt zout
200 gr boter
300 gr suiker
300 gr grof gehakte walnoten
2,5 dl slagroom

Voorbereiding:
Bloem en bakpoeder op een werkvlak zeven, in het midden een kuil maken en hierin het ei doen. Meng het ei met wat bloem tot een dikke brij. Strooi er de 125 gr suiker en het zout over. Snij de koude boter in kleine stukjes door de bloem en kneed het dan met koele handen snel tot een glad deeg. Inpakken en 30 minuten in de koelkast laten rusten.
Maak de vulling door de 300 gr suiker in een pannetje te laten smelten en lichtgeel te laten kleuren. Doe er de gehakte walnoten bij, laat het door en door heet worden en neem de pan van het vuur. Doe er meteen de room bij en laat het afkoelen.
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 220°C (hetelucht 200°C).
Verdeel het deeg in drie gelijke delen. Verdeel 1/3 deel van het deeg over de bodem van een springvorm. Maak van 1/3 deel een rol en maak er een rand van in de vorm.
Giet de afgekoelde roommassa op de taartbodem en maak een deksel van het overige deeg, leg die op de taart en druk de randen voorzichtig aan. Bak de taart 40-50 minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel +1
Omdat ik prosecco nog lekkerder vind dan champagne maak ik deze wel vaker omdat hij echt feestelijk is en erg geliefd bij mijn gasten.Ziet er ook :"ahhh", uit.

Prosecco-perziktaart;

3 eieren
zout,
175 gr. + 1-2 eetl. suiker,
2 zakjes vanillesuiker,75 g. bloem,
25 g. maizena,
1 tl. bakpoeder,
50 g. amarettini,
12 blaadjes gelatine,
1 blik perziken,( 425 ml.)
2 el. citroensap,
500 gr. mascarpone,
200 ml. prosecco,
600 ml. slagroom,
150 gr. amandelschaafsel,
evtl. suikerparels, sterfruit en poedersuiker ter garnering.

Bedek de bodem v. e. springvorm(26 cm.) met bakpapier.Splits de eieren.Klop het eiwit, 3 el. koud water en ietsje zout stijf.Voeg tijdens het kloppen geleidelijk 75 g. suiker + 1 z. vanillesuiker toe. Klop de eidooiers erdoorheen.
Zeef de bloem,maizena,bakpoeder erboven, spatel dit erdoorheen.Spatel de amarettini erdoor. Strijk `t deeg in de vorm.Bak ca. 25 min. in een voorverw. oven ( 175 graden elektr./150 hetelucht. Laat afkoelen.

Snijd de bodem in 2 helften.Sluit de rand om de onderste bodem.Laat 5 en 7 gelatineblaadjes apart van elkaar i koud water weken. Laat de perzik uitlekken,sap bewaren.
Pureer de perziken met 100 ml.sap. Knijp 5 bl.gelatine uit en laat op laag vuur oplossen.Roer het citroensap erdoor,roer dit door de perzikpuree,zet dit 25 min. koud weg tot hij geleert.

Roer de mascarpone, prosecco en 100 gr. suiker door elkaar.Knijp 7 bl. gelatine uit, los weer op. Roer 3 el.v.d.
mascarponecrème door de gelatine,roer door de rest v.d. crème. Ca.8 min koud wegzetten.Klop 250 ml. slagroom stijf en roer hem door de crème. Strijk na elkaar de helft v.d.crème,de puree en de rest v.d. crème op de onderste bodem.Trek er met ee vork spiralen doorheen.Leg de 2de bodem erop.Zet de taart een nacht koud weg. Klop 350 ml. slagroom met 1-2 el. suiker en 1 z. vanillesuiker stijf.
Bestrijk de taart met 2/3 v.d. room, bestrooi met de amandelen.(je kunt ze evtl roosteren). Spuit een decoratie op de taart en versier met parels en fruit. Bestuif met poedersuiker. Hij ziet er het mooist uit als je hem helemaal bedekt met de amandelen.
Fijne verjaardag!

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedenk wel dat je hem een dag van tevoren moet maken.
amc
14 jaar geleden
Een van de moeilijkste taarten om zelf thuis te bakken (maar beslist wel mogelijk) is de Estherházy taart.
Deze heeft zijn oorsprong in Hongarije (wordt daar ook wel Dobostorta genoemd) en is mede daarom moeilijk omdat hij uit heel veel dunnen laagjes bestaat en er op de taart een heel kunstwerk van dunne chocolade draadjes op wordt gemaakt.
recept vind je op deze blog:
http://www.bloggen.be/svetlanasrecepten/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wooow dit lijkt mij een uitdaging! dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ga er mee aan de slag.