Kun je decoratie strooisel ook door het beslag heen doen en dan de muffins bakken?

Kun je decoratie strooisel door het beslag heen doen en dan de muffins bakken? Of wordt het dan niet lekker of te hard? Dus; zijn die strooisels alleen voor op de cakejes/glazuur of kun je het ook door het beslag doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

De meeste strooisels zullen smelten, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daardoor minder lekker is, denk maar aan chocolate chip muffins, die stukjes chocolade in de muffin zijn ook een beetje gesmolten en mengen zich met het beslag.

Bij koken is het over het algemeen gewoon uitproberen, smaken verschillen dus je moet natuurlijk doen wat je zelf het lekkerste vind.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter illustratie nog even een foto bijgevoegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt er helemaal aan waar het strooisel uit bestaat. Het kan natuurlijk altijd, maar als je bijvoorbeeld hagelslag gebruikt, dan gaat dit smelten tijdens het bakken. Lijkt me duidelijk. Als je dus zeker wil weten dat je strooisel er zo uit blijft zien als het in de verpakking zit, dan het alleen maar strooien. Voor krokante mengsel, noten, vruchtjes e.d. kan het heel lekker zijn om ze door het beslag te doen. Wel een creatief idee van je. Succes. :-)