Hoe lang blijf je de kleurstof van rode bieten terug zien in je ontlasting?

Ik heb 72 uur geleden een liter rode bietensap gedronken, hoe lang blijf je dit doorgaans terugzien in je urine? Het is namelijk nog steeds een beetje roze van kleur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Blijkbaar niet lang meer, want het trekt al weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf gisteren bietjes gegeten, is inderdaad niet standaard qua tijd, is persoonlijk.
Gelukkig weet je dat het een reden heeft dat je een rode kleuring ziet.

Het beste antwoord

Licht aan de snelheid van je ontlasting verschilt per persoon gemiddeld zo'n 36 uur, alleen 72 uur is wel een beetje apart het kan zijn dat er iets mis is in je nieren als het aanhoudt de huis arts bellen.