Hoe kun je al natte aardappelen bewaren? Invriezen en/of eerst koken? Help

Kun je natte aardappelen bewaren, en zo ja...hoe?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Invriezen kan alleen met bereide of gedeeltelijk bereide aardappels (dus niet rauw). Dus ik zou een gedeelte vandaag en morgen eten en de rest koken en in de vries doen. Persoonlijk vind ik gekookte aardappels uit de vries er niet echt lekkerder op worden, maar aardappelpuree bijvoorbeeld wel. Dus als je er eerst puree van maakt en dan invriest... Bakken kan ook, bijvoorbeeld zelf friet maken, dan moet je het 1 keer bakken en dan laten afkoelen en in de vries doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je ze morgen opeet, gewoon in een zo koel mogelijk ingestelde koelkast. Onderste vak (= het koelst).
Wil je ze langer bewaren dan 2 dagen: dan in de diepvries.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rauwe aardappelen kunnen niet in de vriezer. Aardappelen moet je altijd vorstvrij bewaren.
Ik denk eerst koken. als je ze invriest zonder koken gaan de vezels kapot en als je ze eerst kookt kan je ze daarna gewoon opwarmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou ze eerst gewoon wat drogen als ik jou was en ze op een vochtvrije, donkere plaats (desnoods met krantenproppen ertussen) bewaren tot hun dag des oordeels maar wanneer je ze toch gaat koken zou ik dat beter gelijk doen. Beetje olie en goed zout erover en invriezen maar in afgesloten bakjes of zakjes (nooit te lang overigens).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt aardappelen die nat zijn geworden wel bewaren. Aardappelen worden soms ook nat geoogst ( en op de aardappelvelden is het ook soms langdurig achter elkaar nat). Je kunt de aardappelen drogen door ze los van elkaar op een krant te leggen. Als ze gedroogd zijn, kun je ze op de gebruikelijke manier bewaren. Soms zijn ze iets minder lang houdbaar dan aardappelen die niet nat zijn geworden. Zodra je merkt dat de aardappelen iets gaan verschrompelen, kun je ze beter snel consumeren.