Bij de Bijenkorf verkopen ze randen van Delfts aardewerk. Wat word je geacht daarmee te doen?

Picture for question
escape
10 jaar geleden
1.9K
Poet
10 jaar geleden
Ten eerste: kopen.
En voor daarna zie vele toepassingen. Maar welke toepassing ooit bedoeld werd is me een raadsel.
Goeie vraag dus +
escape
10 jaar geleden
Ik geloof dat dit ding zo een 140 euro kost, dus dat is echt een koopje :)
Hij ligt bij de afdeling waar ze servies verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dan toch al die winkel bent, kan je daar de vraag toch stellen.

Het beste antwoord

Het is een delfts porceleinen ring bedoelt als decoratie. Je kunt er fruit in leggen of andere "rommeltjes". Het is kunst, een ode aan het vakmanschap van de meester schilders

Hij is ontworpen door Chris Koens. Hij heeft ook nog een andere ontwerp gemaakt.

Zie link hier beneden voor zijn ontwerpstudio met meer foto's en uitleg. Ik heb de tekst van de website even vertaalt:

De ringen zijn objecten die een plek creeeren. De BlueRingFruit met de rijke decoratie is een prachtige object voor uw interieur. De keramische ring ligt op een vlakke, industriële basis. Beide vormen zijn samengebracht met het gebruik van decoratie, geïnspireerd door een oude techniek die nog steeds gebruikt door de meester schilders in Delft. Als u een decoratie wilt schilderen op een object, moet die eerst op papier gezet worden in lijnen van geperforeerde perforate kleine gaatjes. Het papier wordt vervolgens op het object geplaatst en met een zak gevuld met houtskool over getrokken. Dit laat een stippellijn op het object dat als een richtsnoer voor de schilder fungeert. In het ontwerp van de BlueRings, laat de onderligger de geperforeerde tekening zien en de keramische ring brengt de decoratie tot leven.

Het is een ode aan het vakmanschap van de meester schilders
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens deze website http://www.debijenkorf.nl/blue-d1653-by-royal-delft-fruitring-en-onderlegger-9735090109 is dit een fruitring met een onderligger:

"Omschrijving

Fruitring met onderlegger van Blue D1653 by Royal Delft. Deze fruitring is uitgevoerd in hoge kwaliteit porselein. De ring van Blue D1653 by Royal Delft is gedecoreerd in uni-kleur gebroken wit en voorzien van een Delfts blauw motief. De grijze onderlegger is geschikt voor onder de porseleinen ring en is uitgevoerd in rubber met bloemen-perforatiemotief. Design door Chris Koens."