De meeste Italianen drinken gebotteld water omdat ze het leidingwater niet lekker vinden. Een filter is in gebruik duurder dan het kopen van flessen water dus daarom drinken ze water uit flessen.

Het leidingwater is niet schadelijk voor de gezondheid, echter smaakt het vaak naar chloor (zeker na regenbuien, want dan moet er extra worden gezuiverd), zeker bij het eten is water dat naar chloor smaakt en ruikt niet aangenaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen is het kraanwater in Italië van goede kwaliteit en kan het veilig worden gedronken. Bij twijfel of wanneer u het opschrift ‘Acqua non potabile' ('Geen drinkwater') tegenkomt, kunt u water uit flessen gebruiken, dat overal verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit chloor in dus ik zou het je niet aanraden, het is ook ongezond, ook smaakt het niet lekker. Je kunt daar wel flessen water kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook in Italië moet de kwaliteit van het water beantwoorden aan de Europese normen. Als het niet lekker is door de chloor, laat je het toch even rusten. Chloor is een gas dat snel vervliegt.