Waarom blijven de groenten van de Aldi minder lang vers dan de groenten van de Albert Heyn?

Je betaalt er dan ook minder voor, maar hoe kan het dat een zakje sla van de Aldi na 1 dag geopend te zijn, al muf gaat ruiken terwijl een zakje van de Albert Heyn dit pas na 2, misschien 3 dagen doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee maar voorgesneden groenten moet je nooit bewaren na openen en het liefst gebruiken op de dag van aankoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze dan bij jouw aldi iets fout doen, ik heb dat nooit met de zakjes van mijn aldi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening komen de groenten bij de aldi al minder vers binnen dan bij de AH

Het beste antwoord

je zegt het al, om te beginnen betaal je er minder voor, daarnaast is er meestal minder vaak per week verse aanvoer, ook is er bij een aldi minder personeel, terwijl je bij ah een groente-medewerker hebt, die al zijn/haar tijd aan groente en fruit besteedt en wat al eerder gezegd is: hoe korter de transportlijn hoe eerder het bij de consument/klant is.
dat bij elkaar levert in het algemeen genomen minder vers en goedkopere groente op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ok, dan zal ik ze wel altijd op 'groentenaanleverdag' kopen bij de Aldi ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, zeker als je het niet weet, mij viel het op dat er zo weinig was: lege kratten ! bij navraag bleek dat het bij mijn aldi slechts op 1 dag per week binnen kwam (woensdag). :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is heel anders: mijn AH verkoopt groente die al vrij vlot bederft. Er loopt ook een vrij ongeïnteresseerde ploeg rond in die AH, misschien scheelt dat. Groente van de markt is aanzienlijk goedkoper en blijft ook nog eens langer goed. Ook met groente van de Aldi gaat het beter.

Andere antwoorden (3)

Mogelijk doordat de zakjes niet van dezelfde datum zijn en/of een verschillende houdbaarheidsdatum hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De duurdere zakjes groentes zijn vaak sneller geleverd en daardoor ook langer goed. Alle tijd dat groentes in het transport zitten kunnen ze minder lang in jou koelkast liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben dat zelf nooit tegen gekomen en elke aldie heeft minsten 2 keer per week levering ,maar als je maar een half zakje gebruik ,sluit het goed af desnoods met een knijper en leg het dan in de koelkast dan blijft het langer vers en kunnen er geen geurtjes bij van andere producten die je in de koelkast hebt leggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is volgens mij helemaal niet de bedoeling dat je die zakjes openmaakt en vervolgens gaat bewaren!