val je af als je elke dag onder je GDA zit?

Ik zit elke dag zo'n 500 of meer kcal onder mijn GDA van 1700 kcal per dag, val ik dan af als je gewoon verder alleen naar school gaat en niet aan sport doe? Verder drink ik veel water op een dag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Een gda van 1700 lijkt mij wat laag, hoe kom je tot dit getal?
Ritsuka
10 jaar geleden
En waarom sport je niet? Dat is juist goed voor een strak lijf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooh bedoel trouwens ADH iplv GDA...dat is op basis van lengte en gewicht geloof ik
Ritsuka
10 jaar geleden
ADH voor een gemiddelde vrouw is 2000, ik bereken het met deze: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Met mijn lengte en gewicht heb ik een BMR van 1800, dat is wat mijn lichaam minstens nodig heeft om in leven te blijven, voor ademhaling en celvernieuwing etc.
Zolang je daar maar boven blijft.
Ritsuka
10 jaar geleden
Zelf eet ik meestal rond de 2500, omdat ik best actief ben op een dag. Op rustige dagen zit ik meer rond de 2000 denk ik. 1100-1200 kcal op een dag lijkt mij heel erg laag voor een gezonde jonge (?) vrouw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe verder erg weinig hoor haha dus wil niet te veel eten
tinus1969
10 jaar geleden
Je lichaam gaat in de spaarstand; je lichaam gaat dan ook minder calorieën verbruiken en je valt dan maar langzaam af.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je nou meer beweegt, kun je veel meer eten op een dag. Dat is toch veel fijner en handiger dan de hele dag stil blijven zitten en weinig eten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in een gezellige omgeving zit niet haha

Antwoorden (1)

Je valt af wanneer je op een dag meer kcal verbrandt dan binnenkrijgt. Ook zorgt water voor de afvoer van schadelijke stoffen, stimuleert het de vetverbranding en gaat het honger tegen.
Het ligt er uiteraard wel aan hoe je naar school gaat. Ga je met de fiets? Bekijk dan eventueel hoe ver je moet fietsen. Op internet kan je gemakkelijk ongeveer (!) berekenen hoeveel kcal je met bepaalde activiteiten verbruikt (bijvoorbeeld op http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/ ).
Daarbij verbrand je sowieso voortdurend kcal, zittend, lopend, slapend!

Maar eigenlijk is het ook wel logisch te beredeneren. Als je meer kcal verbrandt dan dat je binnenkrijgt, zal je afvallen. Dan is het dus vanzelfsprekend dat als je minder kcal verbrandt dan dat je binnenkrijgt, je aankomt. Die GDA van 1700 kcal per dag voor jou zal (denk ik dan) ongeveer zijn wat jij op een dag met letterlijk alles wat je doet verbrandt. Maar ja, je hebt uiteraard dagen erbij zitten dat je minder of juist meer actief bent.

Ik zou zeggen, weeg jezelf eens een paar weken (hoeft niet iedere dag) 's ochtends gelijk nadat je naar de wc bent geweest als je uit bed komt. Wel voor het ontbijt, natuurlijk.

Toegevoegd na 1 dag:
Met GDA bedoelde ik uiteraard ADH. Mijn excuses!