val je af als je elke dag onder je GDA zit?

Ik zit elke dag zo'n 500 of meer kcal onder mijn GDA van 1700 kcal per dag, val ik dan af als je gewoon verder alleen naar school gaat en niet aan sport doe? Verder drink ik veel water op een dag

Weet jij het antwoord?

/2500

Je valt af wanneer je op een dag meer kcal verbrandt dan binnenkrijgt. Ook zorgt water voor de afvoer van schadelijke stoffen, stimuleert het de vetverbranding en gaat het honger tegen. Het ligt er uiteraard wel aan hoe je naar school gaat. Ga je met de fiets? Bekijk dan eventueel hoe ver je moet fietsen. Op internet kan je gemakkelijk ongeveer (!) berekenen hoeveel kcal je met bepaalde activiteiten verbruikt (bijvoorbeeld op http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/ ). Daarbij verbrand je sowieso voortdurend kcal, zittend, lopend, slapend! Maar eigenlijk is het ook wel logisch te beredeneren. Als je meer kcal verbrandt dan dat je binnenkrijgt, zal je afvallen. Dan is het dus vanzelfsprekend dat als je minder kcal verbrandt dan dat je binnenkrijgt, je aankomt. Die GDA van 1700 kcal per dag voor jou zal (denk ik dan) ongeveer zijn wat jij op een dag met letterlijk alles wat je doet verbrandt. Maar ja, je hebt uiteraard dagen erbij zitten dat je minder of juist meer actief bent. Ik zou zeggen, weeg jezelf eens een paar weken (hoeft niet iedere dag) 's ochtends gelijk nadat je naar de wc bent geweest als je uit bed komt. Wel voor het ontbijt, natuurlijk. Toegevoegd na 1 dag: Met GDA bedoelde ik uiteraard ADH. Mijn excuses!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100