Ik eet per dag gemiddeld een pak yoghurt. Is dit ongezond?

Ik doe er geen suiker of iets anders bij, maar ik kom liever ook niet bij. Weet iemand misschien hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt er totaal aan wat je verder eet op een dag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ehm, haast niets. Paar boterhammen, avondeten. Als ik honger heb neem ik als tussendoortje gewoon een kommetje yoghurt :$
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is niet gezond, je moet wel meer eten hoor. Waar is je groente, waar is je fruit? Je lichaam geeft met de honger aan dingen tekort te komen,mbeetje yoghurt gaat dan niet helpen
tinus1969
10 jaar geleden
Yoghurt is volledig voedsel, net als vlees. Het is fascinerend om te lezen wat de Groenlandse Vikingen aten (en die hielden het zo'n 500 jaar vol voordat ze verdreven werden door de Inuit): Skyr (een soort kwarkyoghurtkaas) en verder vooral veel zeehond.
Ritsuka
10 jaar geleden
Yoghurt bevat wel vanalles ja: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=603
Maar of het op de lange termijn nou zo gezond is om zo eentonig te eten weet ik niet.
tinus1969
10 jaar geleden
Het belang van gevarieerd eten wordt enigszins overschat. Sterker nog, je kunt jarenlang gezond leven van alleen vlees (mits je ook het vet en orgaanvlees eet). daar zit alles in.
liveisgreat
10 jaar geleden
goede yoghurt is prima. d.i. rechtsdraaiende yoghurt.
Linksdraaiende yoghurt is niet zo goed voor je metabolisme.
zoals anders schreven : yoghurt is één voedingsmiddel, het is belangrijk dat je bv. ook voedingsstoffen (vitamines en mineralen) binnen krijgt die niet in yoghurt zitten.... wat fruit bij de yoghurt doen bv. is al wat vollediger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms doe ik er inderdaad wat fruit bij, maar daar blijft het dan ook bij. In ieder geval bedankt!!

Het beste antwoord

Yoghurt past in een gezond voedingspatroon en is daarom opgenomen in de Schijf van Vijf. Net als melk levert yoghurt veel goede voedingsstoffen.
Het levert ook verzadigd vet. Dit vergroot het risico op hart- en vaatziekten.

Het advies is te kiezen voor magere yoghurt, hier zit minder vet in.

in 1000 gram yoghurt zit ongeveer 750 kcal en 50 g vet. Dit is bij volle yoghurt zo. Je mag ongeveer 2000 kcal per dag hebben en tussen de 45 tot 90 gram vet per dag. Dit verschilt bij elk persoon een beetje. Je zit dus wel een beetje op het randje bij het aantal vet per dag.

Studies hebben bewezen dat teveel calcium, waar yoghurt vol mee zit, de kans op nierstenen, prostaatkanker en kalkafzetting in bloed vezels verhoogt. Te veel vitamine A kan je botten verzwakken en het eten van te veel zuivel kan de risico op eierstokkanker verhogen.

Een pak yoghurt per dag eten is dus niet gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou niet weten waarom. Als je het lekker vind, en je eet daarnaast een gevarieerd dieet, dan is daar niets mis mee. Niet dat er in yoghurt geen gezonde stoffen zitten, maar het is geen volledige schijf van vijf natuurlijk.