Is mosterd gemaakt met wijn schadelijk tijdens zwangerschap?

Ik ben zwanger en eet graag grove mosterd, totdat ik op een verpakking zag staan dat dit met wijn gemaakt wordt, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

De mosterd is met wijnazijn gemaakt, en dit is niet schadelijk om tijdens de zwangerschap te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben geen deskundige maar met een beetje gezond verstand zou je kunnen denken dat wijn in een kleine hoeveelheid niet schadelijk is. Anders zou de mensheid niet zover gekomen zijn als dat we nu zijn. In vroeger tijden nk men vrijwel uitsluitend wijn bier en sterkedrank omdat schoon water niet of nauwelijks beschikbaar was. Alcohol zuivert de vloeistof en doodt de bacterien. Waar het om gaat bij wijn en alcohol tijdens zwangerschap is de hoeveelheid. Dan kan je mensen beter zeggen neem het niet. Voor de 1 is 1 glaasje in de week een maat voor de ander 3 per dag. Daar ergens tussen in en daaronder en daarboven, zit de schadelijke hoeveelheid. Maak je niet druk om die mosterd. En dat geldt ook volgens mij ook voor al die andere producten die beter niet genomen kunnen worden.