Wanneer is een kaki rijp en goed eetbaar?

Gisteren kregen we twee verse kaki's. Voor ons onbekend fruit ( behalve dan als stukjes in de supermarkt). Het is zonde er een aan te snijden om dan te ontdekken dat ze nog niet rijp zijn. Hoe zien we dat we ze kunnen eten en ze echt smakelijk zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
55.2K

Het beste antwoord

Een kaki moet meestal echt overrijp zijn voordat die goed eetbaar is. Dat kun je voelen door het indrukken van de schil. Als dat tot gevolg heeft dat hij een beetje glazig wordt is de kaki te consumeren. Rijpe kaki's kunnen in de koelkast enkele dagen tot twee weken goed blijven.

Bewaar ze tot die tijd op een fruitschaal op kamertemperatuur. Met een appel ernaast rijpen ze nog beter.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog twee aanwijzingen om te weten wanneer de kaki overrijp is: de kleur is overal even oranje, en het vruchtvlees is zacht.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij als ze zacht zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De schil moet donker oranje en een beetje "glazig" zijn en je moet hem heel makkelijk in kunnen drukken. Hard en onrijp zijn ze echt niet lekker.