Om je snoepgedrag af te leren, is het niet verstandig deze te 'vervangen' door een lolly o.i.d.

Het is net als met stoppen met roken. Eerst bewustwording, dat je het niet nodig hebt! Je eetpatroon zo aanpassen dat je geen zoetbehoefte meer hebt dus niet meer gaat snoepen. Verder is het verstandig om veel vaker kleine porties te eten.

Vervang 2/3 van je koolhydraten door eiwitten, want het verbranden van eiwitten kost veel meer eniergie en die energie haalt je lichaam dan weer uit opgeslagen vetten ;)

Wat ik b.v. doe is, ik maak een grote schaal sla met tomaat, komkommer uitje etc. Alleen beetje olie en azijn en twee gekookte eieren.

Daarvan eet ik wat tijdens de lunch, tussen lunch en avondeten en twee uur na het avondeten. Het vult goed en de eieren zorgen voor een voldaan gevoel.

Je kunt ook als tussendoor een half blikje tonijn nemen, of hüttenkäse. Zitten veel eiwitten in waardoor je langer een vol gevoel hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In lolly´s zit veel suiker, voor zover ik weet. Dat lijkt mij geen goed idee om af te vallen.
Ik ken iemand die haar gewicht op peil houdt door veel wortels te eten, en stengels bleekselderij, en radijsjes.
Die hebben heel veel smaak, voeden goed en maken niet dik.
Ik zou het eigenlijk zelf ook moeten gaan eten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat werkt niet.. je kan bovenstaande tips proberen. Maar ook goed snoepgoed is kokosnoot. Lekker zoet en iets om te knabbelen, bevat ook veel vezels en zorgt voor een vol gevoel zodat je niet gelijk trek krijgt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kokosnoot erg gezond.
kokosolie in de noot is heel gezond.
+1
Ja prima, je moet dan het lollydieet gaan volgen.
Steek de lolly verkeerd om in je mond en zuig alleen op het stokje. Je moet er wel veel bij drinken (geen genever maar water)
Na 3 weken ben je ongeveer 10 kilo afgevallen. Let op! Geen tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet DE manier om af te vallen nee, maar stel je bent een snoeper, kun je beter een (fruit)lollly nemen,daar doe je langer mee als een winegum, en een zak winegums is zo leeg, maar metje lolly ben je wel even bezig, dus een manier om minder te snoepen is het wel, gewoon wat meer bewegen helpt ook al een stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sowieso geen suikers snoepen is natuurlijk het beste. Je zou als tussenvorm/overgangsvorm naar weinig of niet snoepen een lolly kunnen nemen (zuurtjes met of zonder stokje zijn idd beter dan veel winegums of chocola, omdat je er langer mee doet en er vaak minder calorieen in zitten). Maar misschien ga je wel ontdekken dat wortels net zo lekker zijn, of zoethout.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb meer dan twintig kilo losgelaten door gezonder te leven en meer te bewegen. Heel simpel eigenlijk. En lollies zitten daar niet bij, hooguit af en toe.

Steeds stel ik mezelf de vraag: wil ik het ECHT? Meestal is het antwoord nee, en dat scheelt een heleboel kan ik je zeggen!