Wat zijn, behalve fruit, verstandige zoete tussendoortjes?

Toegevoegd na 5 minuten:
En lekkere

Weet jij het antwoord?

/2500

snack a jacks raspberry

rijstwafel Toegevoegd na 1 minuut: Sultana, biscuits, rijstwafels, popcorn, kroepoek, Japanse mix, zoute stokjes

Worteltjes, komkommer

Gewoon dat wat je lekker vindt. Doet er niet toe wat. Als je het dan maar bij die ene laat....

plakje ontbijtkoek/ peperkoek

Stiekem zijn zoete tussendoortjes nooit écht verstandig. Aangezien bijna alle zoetstoffen uit bepaalde suikers bestaan, kan je maar beter geen zoete tussendoortjes nemen. Dingen als sultana of evergreen bevatten ook rozijnen etcetera dus dat kan ik je eigenlijk ook niet aanraden, aangezien je geen fruit wilde. Maar als je simpelweg íets anders wilt dan een stuk fruit (zoals een appel), kan ik je die koekjes wel aanraden. Dan kan je ook bijvoorbeeld vruchtentoetjes eten, die zijn eigenlijk altijd wel gezond en toch zoet (maar die bevatten wel fruit dus).

Haagse bluf. Is opgeklopt eiwit (met eventueel wat zoetstof) en een scheutje bessensap. Lijkt me geen dikmaker en redelijk gezond. Want volgens mij zitten de vetten en cholesterol vooral in het eigeel. En dat moet je dan maar weggooien of aan de buurvrouw geven, die kan er dan hele lekkere, wat minder gezonde, dingen van maken. Zoals crème brulée.

Van sonja mag je ook eierkoeken. Omdat is die nogal droog vind doe ik hem altijd even onder de gril of in het oventje of broodrooster, dan wordt hij weer lekker knapperig en zacht van binnen... heerlijk echt een traktatie.. ( ook een plakje krentenbrood of een krentenbol is zo een feestje. Succes trouwens, ik weet hoe moeilijk het is om alle lekkere dingen te laten staan.

•biscuits, rijstwafels, popcorn, kroepoek, Japanse mix, zoute stokjes, toastje met magere smeerkaas of vis; •rauwkost, bijvoorbeeld: bloemkoolroosjes, kerstomaatjes, komkommer, radijs, bleekselderij en wortel; •noten zoals walnoten, hazelnoten en amandelen. Noten zijn rijk aan vet, maar wel van de goede soort; •ter afwisseling een portie fruit of een boterham, of een eierkoek, ontbijtkoek.

Bronnen:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_vo...

ontbijtkoek (evt met boter) kokosbrood rijstwafels caramel

cracottes, wortels, komkommer, matzes en rijstwafels...

Dadels, vijgen, gedroogde pruimen, noten met cranberries, havermoutpap met honing, muesli reep en uiteraard pure chocolade!

Tic Tac ( 1 stuks ) 2 kcal

Maak je eigen snackrepen: Knip of snij enkele gedroogde vijgen, abrikozen en verse dadels (Medjoul) in stukjes, doe deze met een flinke lepel honing, havermout, rozijnen, cranberries en pecannoten in een pannetje en laat meng dit lekker. Schep dit op een bakpapiertje en strooi er wat sesamzaadjes over. Als het afgekoeld is kan je het snijden. Powerfood!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100