Roomboter ook gebruiken voor eitje bakken?

Kun je ook een klontje roomboter of smeerboter voor op brood gebruiken om een eitje te bakken in de pan?
Ons bakboter is op en geen tijd om naar de winkel te gaan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.3K

Antwoorden (5)

Roomboter wel.
Smeer niet zit te veel water in.
Eetsmakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eitje gebakken in roomboter is heerlijk!
Geldt ook voor vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met roomboter kan dat prima. maar ik weet niet of dat met smeerboter kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
room boter is prima zelf heel erg lekker als je eieren erg vers zijn
smeer boter nou,.... met moeite en veel boter
het wordt heel snel zwart geblakerd
13 jaar geleden
Ok, de 'bakboter' is op. Heb je geen olie (zonnebloem of olijfolie) in huis? Want daar kan je prima een eitje in bakken. Zo niet, gebruik dan liever de roomboter, de 'smeerboter' (margarine-achtige boter) is absoluut niet geschikt om mee te bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of wat ik ook wel eens doe in zo'n geval: half olie, half roomboter. Gemengd kan het een wat hogere temperatuur hebben dan wanneer je alleen roomboter gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doe ik ook vaak, vooral bij biefstuk o.i.d., dan heb toch dat romige van boter maar ook de voordelen van olie.