Maggi is een merk van kant-en-klare soep, bouillon, bouillonblokjes, ketchup, sauzen, en noodles. Het merk is onderdeel van Nestlé. Het merk Maggi werd in 1872 opgericht in Zwitserland door Julius Maggi. Hij wilde via het merk de arbeidersklasse voorzien van voedsel met hoge voedingswaarde.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werd opgericht in Zwitserland....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maggi komt van de lavasplant. Lavas, ook wel maggiplant of lubbestok genoemd, is een makkelijk te houden overblijvend kruid en behoort tot de schermbloemige. De rechte, holle stengels kunnen wel twee meter hoog worden. Het diepgroene, tegenoverstaand dubbel geveerde blad is enigszins getand. Lavas bloeit van juni tot augustus met kleine groengele bloemschermen en heeft een lekkere, kruidige geur. Het blad heeft een vrij sterke, op selderie (maggi) lijkende smaak.