Het hout van de plank onder de kaasstolp schimmelt snel, net als de kaas. Hoe voorkom ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een keer schimmel hebt gehad, zitten er schimmelspores in de plank en zal nieuwe kaas veel sneller schimmelen. Je moet daarom de stolp en plank een keer afboenenen met water met een scheut bleekwater. Naspoelen met heet water, afdrogen en goed laten nadrogen. Daarna ben je van het probleem verlost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens een handje rijst in een doekje of bijv. thee-ei erbij te leggen. De rijst zuigt het vocht op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een suikerklontje in de kaasstolp houdt de kaas langer fris en het schimmelt niet zo snel.