Mogen er voedingsmiddelen per post naar Indonesië worden verstuurd?

Een vriendin van mij loopt stage in Indonesië. Ik heb besloten om haar een aantal spulletjes te sturen. Mogen er in een postpakketje voedingsmiddelen verstuurd worden? Ik zou het namelijk erg jammer vinden als het pakketje niet aankomt omdat er drop en stroopwafels inzitten... Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Evy

Weet jij het antwoord?

/2500

Alle voeding die ingeblikt is, mag je opsturen naar Indonesië, je kunt het zelf ook laten inblikken. Dit kan bij oa funshops.

Bronnen:
http://www.postnl.nl/zakelijk/post/verzend...

Leuk idee, wordt vast erg op prijs gesteld. Ja, versturen van voedingsmiddelen mag. Koekjes, snoepjes, chocolade, kaas in kuipjes, paté enz enz. Gewoon in de supermarktverpakking. Het lijkt me onzin het in blikken te verpakken, dat maakt de verzendkosten enorm hoger. Het pakket wordt standaard opengemaakt, en krijgt dan een plastic zak eromheen gesloten met een loden zegeltje. De ontvangen betaalt Rp 7.000 voor die 'service' (=E0,50). De pakjes, zakjes en zo zelf worden vrijwel nooit opengemaakt. Wel moet je opletten dat wat je stuurt goed houdbaar is. Wij hebben wel eens een bedorven pakje paté ontvangen. Het transport duurt tussen de 2 weken en 2 maanden. Zorg ook dat het niet opengaat onderweg door het niet zo zachtzinnige transport. Als er kruimels onderin de doos komen trekt dat mieren en zo aan. Niet zo leuk voor de ontvanger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100