hoe kan het zo zijn dat een appel in de kern al zwart wordt?

Wij eten thuis golden delicious, deze zien er vaak aan de buitenkant nog goed uit, maar binnen in bij het klokhuis wordt deze bruin / zwart.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Wanneer een appel een klein gaatje heeft kan daar een micro-organisme zich nestelen en zich vermeerderen, de appel gaat rotten. Rotten gebeurt in dit geval dus van binnen naar buiten. Je appel zal er dus inderdaad aan de buitenkant nog goed uitzien.
Het zou kunnen zijn dat golden delicious appels sneller last hebben van rotting, dat weet ik niet.