IK denk dat dat temaken heeft met de samenstelling van de soep.
Bij kippensoep wordt het water niet verdikt door bindmiddel.
water onverdikt hout beter de warmte vast zo koel erwtensoep omdat hij dik is sneller af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet. Hoe dikker de soep des te meer warmte deze vasthoudt.

Andere antwoorden (3)

Kippensoep lijkt niet heter dan andere soep en is dat ook niet. Je kan kippensoep wel heter opwarmen dan andere soep, maar in dat geval zorgt je actie tot het verschil en niet de sope zelf. Wel kan het langer duren voordat bepaalde substanties een bepaalde temperatuur heeft bereikt als je uitgaat van een bepaalde temperatuur. Of dat voor soepen geldt, weet ik niet. In dat geval zal je vraag moeten zijn: Hoe kan het dat kippensoep eerder temperatuur X heeft bereikt dan andere soepen?

Toegevoegd na 3 minuten:
In dat geval, er vanuit gaande dat beide soepen (kippensoep en soep X) dezelfde temperatuur hebben ten tijde van opwarming, zorgt de samenstelling na eenzelfde opwarmtijd voor het verschil in temperatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt wat je zegt, maar het gaat alleen op voor soto ayam pedis. Daar zitten meestal drie rode lomboks in, en dat is zo heet, dat het je oren uitkomt!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet en pedis zijn twee verschillende begrippen. Hier wordt de eerste bedoeld.
AWM
14 jaar geleden
Hoe weet je dat?
Bij dezelfde temperatuur voelt kippensoep inderdaad heter aan. Ik vermoed dat dit met het soort vet en het vetgehalte van de kip te maken heeft.