kan ik een fles van 2 liter ongebruikte vloeibaar frituurvet uit het jaar 2008 nog gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

zolang hij niet vreemd ruikt is dat prima te doen lijkt mij

Je kan twee maanden na de houdsbaarheiddatum vloeibaar frituurvet nog gebruiken. Daarna beter om het niet te doen. Je kan dus beter voor de zekerheid nieuwe halen dan de kans op ziek te worden (met meerdere mensen). Kijk maar eens in de bron.

Bronnen:
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/07/26/nege...

Inderdaad heb je gelijk. Hier weer je zintuigen gebruiken. Olie kan niet bederven door schimmels of bacteriën. Olie kan enkel ranzig worden, dit komt door inval van licht en zuurstof. Een goed gesloten fles, donker bewaard, kan nog jaren na datum perfect worden gebruikt. Olie die ranzig is, dat ruik je onmiddellijk. En zelfs is ze wat ranzig, zal je gezondheid minder schade oplopen dan het frituren zelf, in de verse olie die er te krijgen is. Gefrituurd voedsel is veel schadelijker dan olie die een beetje ranzig is. Door deze olie niet meer te gebruiken maak je enkel de producent wat rijker en het milieu wat armer. Wist je dat olie normaal in donker glazen flessen moet worden bewaard, en wat zie je in de winkels? Bijna allemaal doorzichtige petflessen. Toegevoegd na 1 minuut: Met gelijk bedoel ik de eerste reactiegever.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100