Diabetes en alcoholgebruik, gaat dat samen?

Ik heb diabetes en ik wil vanavond uit maar ik wil dronken. Ik weet dat van alcohol je bloedsuikers omlaag gaan. Maar is het zo dat als ik dan expres me bloedsuikers omhoog doe dat ik dan gewoon dronken kan ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lees deze site maar eens heeeeeeeeel goed door. Dan hoop ik dat je wijzer zult zijn dan met je gezondheid te gaan spelen ...

Bronnen:
http://www.gezondheidsweb.eu/diabetes/diab...

Wees voorzichtig met alcohol en diabetes. Je kunt best een biertje drinken, maar doe het met mate. Bij het drinken van een biertje zal eerst de bloedsuikerwaarde gaan stijgen door de suikers(koolhydraten) in het bier en later weer gaan dalen door het alcohol in het bier. Dus zorg dat je waardes niet teveel stijgen en dalen. Dit is slecht voor je gezondheid. Zorg in ieder geval dat je ook iets bij je hebt om te eten als je laag gaat zitten.

Kan heel kort in mijn antwoord zijn: Als je diabeet bent, en je wil verder gezond verder leven, wat met diabetes prima kan, dan zijn er regels waar je je aan moet houden. Als jij die regels aan je laars wil lappen doe jij je eigen gezondheid te kort. Natuurlijk mag je een glaasje drinken maar om dronken te willen worden heb je meerdere glaasjes nodig. Bedenk wel:Je hebt maar 1 lever.

Ook ik ben diabet en drink soms wel eens een borrel, maar zorg dat je tussen de borrels door ook wat eet. Toastje, en dat soort spul. Veel plezier, het leven stopt niet met diabetes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100