Diabetes en alcoholgebruik, gaat dat samen?

Ik heb diabetes en ik wil vanavond uit maar ik wil dronken. Ik weet dat van alcohol je bloedsuikers omlaag gaan. Maar is het zo dat als ik dan expres me bloedsuikers omhoog doe dat ik dan gewoon dronken kan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
MissBiggie
12 jaar geleden
of hoe blond ?
Kimath
12 jaar geleden
Dikke lol, super dronken worden! Wat maakt het uit of het gevaarlijk is voor je licham.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dronken zijn is niet fijn. Aangeschoten is meestal nog wel grappig, maar écht helemaal wappie is niet fijn hoor!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een tampon met wodka in je anus steekt, ben je insta-dronken. Schijnt een trend te zijn in Rusland!
Kimath
12 jaar geleden
Haha, wat een idiote dingen verzinnen mensen toch ook.
Je kon toch ook fles wodka op je oogbal zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik ben diabet, en wil wel eens doorzakken, mijn advies is blijf eten die avond. Toast,chips en dat soort spul. Tegen alle mensen hier boven een diabet is ook maar een mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je diabetes hebt is het niet zo heel erg nu en dan een glaasje alcohol te drinken maar het is beter om het niet te doen. En dronken worden als je diabetes hebt Is helemaal slecht voor je. Waarom denken mensen toch altijd dat je het alleen maar leuk kunt hebben als je alcohol gebruikt.
Ik ben overigens helemaal niet tegen het gebruik van alcohol hoor. Maar in jouw situatie is het beter om niet of in ieder geval heel matig te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mevr. Somige mensen vinden eeb biertje of borrel gewoon lekker, dus ook een daibets. En u heeft gelijk zonder kan ook.
Kimath
12 jaar geleden
Er is ook een groot verschil tussen een biertje drinken en je helemaal klemzuipen. Ik vind een wijntje op zn tijd ook lekker, maar 1 glaasje is genoeg voor mij :)
Ik heb de dag erna het liefst een herinnering wat ik heb gedaan de avond ervoor, en geen hoofdpijn.

Antwoorden (4)

Lees deze site maar eens heeeeeeeeel goed door. Dan hoop ik dat je wijzer zult zijn dan met je gezondheid te gaan spelen ...
12 jaar geleden
Wees voorzichtig met alcohol en diabetes. Je kunt best een biertje drinken, maar doe het met mate. Bij het drinken van een biertje zal eerst de bloedsuikerwaarde gaan stijgen door de suikers(koolhydraten) in het bier en later weer gaan dalen door het alcohol in het bier.
Dus zorg dat je waardes niet teveel stijgen en dalen.
Dit is slecht voor je gezondheid. Zorg in ieder geval dat je ook iets bij je hebt om te eten als je laag gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan heel kort in mijn antwoord zijn:
Als je diabeet bent, en je wil verder gezond verder leven, wat met diabetes prima kan, dan zijn er regels waar je je aan moet houden. Als jij die regels aan je laars wil lappen doe jij je eigen gezondheid te kort. Natuurlijk mag je een glaasje drinken maar om dronken te willen worden heb je meerdere glaasjes nodig. Bedenk wel:Je hebt maar 1 lever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik ben diabet en drink soms wel eens een borrel, maar zorg dat je tussen de borrels door ook wat eet. Toastje, en dat soort spul. Veel plezier, het leven stopt niet met diabetes.