wat is het verschil tussen boerenleverworst en slagersleverworst?

Het lijkt me dat normaliter zowel boer als slager betrokken zijn (naast varkens uiteraard). Maar waar zit hem het verschil dan in?

10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Boerenleverworst is leverworst met een grove structuur (dit verwijst naar een boerderijleven). Boerenleverworst kan door de fabriek of slager gemaakt worden.
Slagersleverworst wordt door de slager gemaakt, hier valt dus ook boerenleverworst onder.

Toegevoegd na 56 minuten:
De supermarkt verkoopt overigens ook slagersleverworst, afkomstig uit de fabriek. Ik vermoed dat ze hiermee willen suggereren dat de kwaliteit heel goed is.
SimonV
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Maar in een fabriek werken toch ook slagers?
SimonV
10 jaar geleden
Met een slager bedoel ik een zelfstandige slager die een eigen winkel heeft.
Poet
10 jaar geleden
Ok duidelijk. Maar dan heb je dus eigenlijk slagersboerenleverworst, fabrieksboerenleverworst en slagersleverworst.
Of nog beter gezegd: slagersboerenvarkensleverworst, etc, etc. want het betreft uiteraard niet de levers van de slagers en boeren zelf.
Marketingtechnisch werd dat natuurlijk niks en kwam men toch uit op boerenleverworst en slagersleverworst.
Zo zal het wel zitten
Poet
10 jaar geleden
En supermarktslagersvarkensleverworst niet te vergeten!
Poet
10 jaar geleden
En dan vergeet ik nog het gevogelte dat er soms bij zit. Daar begin ik maar niet meer aan