Waar kan ik een ribbelsnijder kopen?

Ik wil zelf ribbel chips maken met de hand
en had bedacht dat hier dan wel een mes voor moet zijn.
Een mes om bv. ribbel chips te snijden.
Ik weet niet of dit zo werkt graag advies

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Rieneke1
10 jaar geleden
Geen mes, maar een mandoline heb je nodig.
Wel flink aan de prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank jullie voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan inderdaad ribbelmessen. Te koop bij goede kookwinkels. Maar ik denk inderdaad dat een schaaf beter is om zo dun te snijden
als dat je chips moet of wil hebben.

Antwoorden (1)

Hallo, een ribbelchipsmes bestaat jammer genoeg niet! Dit is ook logisch, want als je aardappels snijdt, snijd je altijd in een rechte beweging, niet in een ribbelbeweging!
Ribbelchips zijn trouwens in een ribbelvorm neergelegd, de schijfjes zijn dus gewoon rond, maar worden in een golfbeweging neergelegd en gebakken.