Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met hoeveel gewone pintjes van 25cl (5%alcohol) komt een flesje kriek van 37,5cl (3,5%) overeen?

Mag ik nog achter het stuur kruipen als ik een flesje kriek van 37,5cl drink (dat bevat 3.5% alcohol). Met hoeveel gewone pintjes komt dit overeen (een pint is 25cl en 5% alcohol).

Ik zou denken 1.5 pintjes. Is dat juist berekend?

Toegevoegd na 49 minuten:
BIJKOMENDE VRAAG:

hoeveel KLEINE flesjes kriek van 25cl (3.5%alcohol) komen overeen met 10 pintjes (een pintje is 25cl en 5% alcohol)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

37,5 en daar 3,5 % van is ongeveer 1 cl
25 cl en daar 5 % van is ook ongeveer 1 cl
het maakt dus geen verschil
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. .
in 1 kriek zit dan 1,3125 cl alc.
in 1 pintje zit dan 1,25 cl alc.
dus in 1 kriek is 1,05 pintje (aan alcohol dan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het gewone pintje en het glas kriek zit dus ongeveer evenveel alcohol, absoluut gezien. Of u daarna nog achter het stuur mag kruipen hangt van een aantal factoren af:
uw geslacht, uw gewicht en of u nog beginnend bestuurder bent of niet. Tevens is van belang hoelang u wacht na het drinken van het glas, voordat u weer wilt gaan rijden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik zou gewoon niet drinken als je moet rijden, dan weet je zeker dat je juist bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad ongeveer 1 a 1,5 pintje.

Door mensen als jij gebeuren en veel ongelukken,
NO ALCOHOL WHEN DRIVING!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je als niet beginnend bestuurder in nederland je taks ziet zult overschrijden is het de vraag of je de gezondheid van je medeweggenruikers in gevaar moet brengen en wachten met ene biertje tot je thuis bent.
Als Je de rekenmethode van andere antwoord gevers gebruik zul je spoedig elke mopgelijke combinatie kunnen achterhalen.Reken voor het gemak in grammen alcohol en je zit in de goede richting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er op het flesje staat 5 % zit er ook 5% alcohol in, het alcohol percentage wat op een fles drank staat, is de hoeveel alcohol die erin zit bij een normale 'portie' dus bij een flesje bier is dit 5% per flesje en kijk je bijvoorbeeld na bacardi en hier staat 30% op dan betekend dit niet als je die hele fles leegdrinkt dat je 30% alcohol op hebt met als je gewoon een bacardi pakt met ijs in een normaal glas (bodempje en dus niet tot de rand gevuld) is dat gelijk aan 30% alcohol.
Maar wat andere mensen ook al schreven, als je twijfelt drink gewoon niks voor het autorijden dan zit je altijd goed, en ik vraag me altijd af wat heeft dat 1e pilsje voor nut?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding