Qua smaak zal er weinig verschil in zitten, maar qua voedingsstoffen kan het verschil heel groot zijn.
Neem bijvoorbeeld een paar pakken uit de supermarkt en kijk op de achterkant. Hier zullen veel toevoegingen (E-nummers) en smaakstoffen in zitten. De vraag blijft of dit goed is voor de gezondheid.
Wanneer je een biologische havermout pakt weet je dat het vrij is van alle toevoegingen. De bereiding zal misschien iets anders zijn, maar je hebt wel waar voor je geld.

Verder heb je zoals boven staat aangegeven nog verschil in structuur, maar dit is persoonlijke smaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weinig tot geen verschil.
Alleen dat ze van een andere leverancier/fabrikant afkomstig zijn.
Het product is namelijk hetzelfde, misschien alleen wat grover of fijner maar dat is ook bij mijn weten het enige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haver bevat van nature geen gluten.
Maar bij het bewerken/inpakken van de haver, kan bij bedrijven waar ook andere granen die wel gluten bevatten, verwerkt worden, een soort van kruisbesmetting optreden.

Er zijn echter bedrijven die er voor zorgen dat de haver niet in aanraking komt met machines die ook glutenvrije granen bewerkt/ingepakt hebben.
Deze haver mag dan ook wettelijk een Glutenvrij vermelding op de verpakking hebben staan, en is derhalve wel verschillend tegenover andere merken die niet officieel glutenvrije haver op de markt brengen.

Officieel glutenvrije haver is overigens doorgaans wel duurder dan de niet officieel glutenvrije haver...