Ben je eerder van je verkoudheid af als je geen zuivel eet /drinkt?

Als je veel hoest en snottert, helpt het dan bijvoorbeeld beter als je tijdelijk sojaprodukten eet/drinkt.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
melkproducten zorgen voor extra slijmvorming, dus je voelt je rotter na het drinken van melk. je verkoudheid zal er niet erger van worden.
ook chocola geeft je het gevoel dat je stikt, dus ook maar mee minderen tijdens je verkoudheid.
Ritsuka
10 jaar geleden
klopt, ik stop zelf altijd met melkproducten en chocolade tot mijn vberkoudheid weg is. sojaproducten hebben geen invloed.
voor de rest, op tijd gaan slapen, rust nemen etc
Ivana
10 jaar geleden
Mensen met COPD wordt aangeraden om geen zuivelproducten te gebruiken. Het is slecht voor je ademhalingsapparaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Melkproducten worden ons opgedrongen door de industrie 'de witte motor'. Behalve als baby van onze moeders, daar zitten goede stoffen in die ons helpen groeien, maar daarna is het koeienmelk e.d. wat de klok slaat.In feite hebben we helemaal geen melkproducten nodig. Er zijn zelfs mensen die ronduit ziek worden van melkproducten en daar op reageren met enorme buikkrampen e.d..
Je verkoudheid zal niet minder worden van geen melk drinken, maar het scheelt veel slijmvorming waar je beroerd van kan worden. De zaak gaat dicht zitten, je kunt niet ophoesten e.d. Soja is plantaardig en ook daar reageren mensen weer verschillend op.
Te veel vitamine C nemen plas je gewoon weer uit.
Als je gewoon verder gezond en evenwichtig eet en beweegt is die verkoudheid zo weer over.
Eet je niet evenwichtig of beweeg je te weinig...moet je daar wat aan gaan doen. Neem een multi-vitamine tot je de zaak weer in balans hebt.
Wat stomen helpt tegen de benauwdheid, een dropje sabbelen tegen het kriebelhoesten..een paracetamolletje als je hoofdpijn hebt...
sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je veel hoest moet je voor het slapen gaan vicks op je voetzolen smeren en dan sokken aan. Dan hoest je veel minder en slaap je beter. En ben je eerder beter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Ivana, ik heb COPD, maar van je verhaal heb ik nog nooit iets gehoord.
Ivana
10 jaar geleden
Fader. Vraag je longarts maar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
drink geen melk! ik ben heel erg verkouden en als ik melk drink word het nog erger!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IK vraag me wel eens af in welke mate artsen uit de reguliere geneeskunst het eens zijn met geen zuivel eten / drinken. En ook niet artsen. Ikzelf geloof wel dat het helpt om een tijdje geen zuivel te gebruiken. Terwijl ik het wel moeilijk vind om vol te houden, want ik ben een mega melkdrinker, kaaseter en yoghurteter. maar ik krijg maar vaak genoeg het advies om het vooral door te blijven eten want het is toch vooral zo gezond en goed voor ons, en noodzakelijk voor de calciumvoorziening van ons lichaam bla bla bla. Vandaar ook mijn vraag hier.
Ritsuka
10 jaar geleden
Rijke natuurlijke bronnen van calcium: Groene bladgroenten
Bonen
Havermout
Sesamzaad
Amandelen
Rauwe melk
Rauwmelkse kaas
Chia zaden
Quinoa
Vis zoals zalm en sardientjes
Lijnzaad
Broccoli
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.melkmoetniet.be/calciumrijk Dus je kunt alsnog aan je calcium komen zonder melk, als je je daar zorgen om maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof zeker dat er veel meer produkten zijn die voldoende calcium
hebben als alleen zuivel. Ik heb gehoord op tv dat minder dan de helft van de wereldbevolking zuiveleter is, en dat is dan vooral het blanke deel van de wereldbevolking. Het merendeel van de wereldbevolking moet het dus ergens anders vandaan halen. En ik geloof er niks van dat die problemen heeft met slechte botten en zo. Er moet bij mij alleen een knopje om, en dat knopje gaat bij mij alleen niet altijd zo snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je melkmoetniet site trouwens. daar kan ik wel eens wat aan hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik ben niet tegen melk hoor, maar op dergelijke sites vind je wel alternatieven. Alleen lees ik dan persoonlijk over de verhaaltjes heen waarom melk slecht zou zijn ;)
Zo kun je andere dingen eten en drinken tot je weer beter bent, en daarna ga je weer lekker melk drinken.

Antwoorden (2)

Het is te zien of je tijdens je verkoudheid grote slijmvorming hebt of niet. Melkproducten werken slijmvormend, dus als je echt last hebt van gigantische snotneus en slijm in je keel, kun je zuivel beter eventjes laten staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat klopt helemaal, maar het is geen antwoord op de vraag.
Verkoudheid is een virus. Als je weerstand sterk is zal je er geen krijgen. Is die zwak maak je veel kans. Melk of andere voeding heeft niets met die virussen te maken. Bepaalde voeding is gunstig voor aanmaak van witte bloedcellen die indringers van buiten (bacteriën en virussen) kunnen bestrijden. Ook je vermogen om stress te vermijden heeft eveneens een grote invloed op je weerstand. Conclusie, een gezond lichaam met een gezonde geest is heel belangrijk om ziektes te vermijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Fader, ik ben het grotendeels wel met je eens maar ook gedeeltelijk niet. Ik heb wel eens gelezen dat de Britse politicus Winston Churchill allerlei gezondheidsregels aan zijn laars lapte: hij rookte als een ketter, at te vet en te veel, en zo was er nog iets geloof ik. Toch is hij bij mijn weten behoorlijk gezond oud geworden. En zo heb je wel meer van die mensen. Terwijl bv. mijn zus van alles probeert om gezond te zijn: eet zoveel mogelijk biologisch, 3x per dag,
heeft genoeg beweging, gaat op tijd naar bed, enz. En toch heeft ze een niet heel sterke gezondheid. Ze mankeert iets te vaak iets te veel.
En dat soort verhalen hoor ik toch van meer mensen. Mensen die niet roken en gezond proberen te blijven die op vrij jonge leeftijd bv. vervelende longproblemen krijgen. En mensen die wel roken die niks mankeren. Dus jouw verhaal heeft voor mij ook een andere kant waar ik me geen raad mee weet. En waar ik ook niks van snap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de onderste 2 zinnen die ik schreef. Ook Warren buffet, een van de rijkste mensen ter wereld leeft ongezond. Eet nooit groenten of fruit, drinkt nooit water en bergen cola, maar is altijd vrolijk en is nu al in de 80. Gelukkige mensen worden haast nooit ziek. Oud worden heeft ook deels wat met je genen te maken.