Ik heb een bus kruidvat shake poeder. houdbaarheids datum 11-2013. De bus zit nog dicht. Kan ik dit poeder nog op gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Gewoon even ruiken en kijken, kan vast nog wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat het voor de hele maand november van dit jaar is dus dan is de poeder nog goed.

Het beste antwoord

Ja, natuurlijk. Je zit nog binnen de limiet veronderstel ik. Bovendien zijn die tht-data in veel gevallen zwaar overdreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
De tht is TENMINSTE houdbaar. Die datum is niet overdreven. Het betekent dat de fabrikant tot die datum garandeert. Daarna mag je het zelf weten.
De uvd is de uiterste VERKOOP datum. Tot die datum garandeert de verkoper het.
Geen van beide data verplichten je het de dag er na weg te gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, klopt, je hebt gelijk. Maar toch zijn zelfs die tht-data ook vaak overdreven, las ik ooit al weet ik niet meer waar.