Dat zijn walnoten... en ja die zjn eetbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer ze rijp zijn gaat normaal de bolster open, aan de boom, en valt de noot er uit. Maar er vallen er altijd ook wel een paar vroegtijdig uit de boom, zeker als het hard gewaaid heeft, dan blijft de bolster zitten en wordt bruin en verschrompelt. Maar ook die kun je gewoon opeten.

Toegevoegd na 6 dagen:
Dan zal ik ook hier maar even toevoegen dat het waarschijnlijk niet de gewone, maar zwarte walnoot (Juglans Nigra) betreft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Juglans_nigra

is ook eetbaar trouwens :-) en dus ook leuk om sieraden van te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk wel uit, het vlekt enorm!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet te geloven dat er mensen zijn die deze noten niet kennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, in de supermarkt zien ze er toch net iets anders uit dan wanneer ze nog in hun (bruine verschrompelde) bolster zitten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de vraagsteller de walnoot niet kent, het zal eerder een kwestie van niet hebben hérkend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is zeker geen gewone Hollandse walnoot!
De groene schil lijkt er wel op, maar de walnoten zijn hier al lang rijp en dus zonder die schil.
ook ziet de noot er van binnen totaal anders uit dan een gewone walnoot.
Mogelijk komt de vraagsteller niet uit Nederland en is het geen inheemse noot!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hhuhum... een walnoot herken ik wel, we hebben 3 emmers geraapt...!!! Maar de boom ernaast hing vol met deze, ze lijken ook echt van buiten wel op de walnoot maar de bolster komt er niet af. en idd de noot vanbinnen is veeeel kleiner. Bedankt voor jullie antwoorden! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn een hoop verschillende walnootrassen. Dit zal dus misschien een ras zijn dat je normaal niet zo veel ziet. Eerlijk gezegt doet de binnenkant me een beetje denken aan walnoten die verkocht worden om sieraden mee te maken, omdatze, wanneer doorgezaagd, een heel mooi patroon hebben van binnen. Ze worden verkocht als "black walnuts" bij een webshop waar ik nogweleens gereedschap koop.
http://www.mehr-als-werkzeug.de/product/831040/Black-Walnuts.htm Op wikipedia zie je een foto van deze noten aan de boom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Juglans_nigra Zoals je misschien ziet heeft deze boom heel andere bladeren dan onze walnoot, ze zijn veel smaller en zitten met veel meer aan 1 stam (of hoe je dat ook noemt). Dus, kijk eens naar de boom waar ze uit komen, zou dat een zwarte walnoot kunnen zijn?