Kan ik spaghettisaus vers uit een glazen bokaal koud opeten zonder schrik te hebben ziek te worden?

Om tijd, energie en afwas te sparen draai meng ik sinds kort mijn Spaghettisaus uit de pot onmiddellijk met de net warm gekookte spaghetti na het afgieten. Dit is voldoende warm.

Is dit echter wel veilig i.v.m. bacteriën, salmonella etc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt sauzen waarbij op de verpakking staat dat het verhit móet worden, in dat geval kan het natuurlijk niet. Ik zou zelf denken dat als het er niet op staat, het wel mag, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.

Antwoorden (2)

Ja hoor, geen enkel probleem.
De saus is in de fabriek al voldoende verhit; anders zou deze al in de pot bederven.
Utrecht
10 jaar geleden
Zolang het deksel van de pot hermetisch is afgesloten, wanneer je het openmaakt, sissend geluid of je hoort een klak van het deksel, is het geen probleem om deze op te eten.
Robby BB