Word echt elke koe die word geslacht getest op BSE?

Dus ook van de dorpsslager en van de C-1000 bijvoorbeeld of van de plaatselijke shoarmaboer?
En wie keurt het vlees daar op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waar vroeger het slachten door thuisslachters vaak in de open lucht gebeurde en de hygiëne ver te zoeken was, veranderde dit langzaam, en ontstonden er onder andere door regelgeving door het hele land slachterijen. Slachterijen zijn overdekte plaatsen waar kwaliteit en hygiëne gewaarborgd kunnen worden bij het slachten van vee of wild. In de jaren '90 van de twintigste eeuw zijn door verschillende vee-epidemieën (MKZ, BSE, varkenspest en vogelgriep) de regels aangepast en is het voor een zelfslachtende slager onmogelijk geworden om zelf te blijven slachten. Anno 2006 wordt bijna al het vee geslacht in grote centrale slachtplaatsen. En het vlees wordt daar ook ter plekke gecontroleerd.

Toegevoegd na 14 minuten:
---voor een zelfslachtende slager BIJNA onmogelijk---
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jasper, de door jou genoemde bedrijven slachten niet zelf. Juist daarom verboden. Alleen op slachthuizen met veterinair toezicht mag worden geslacht.