Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Staat idd bij de specerijen in poedervorm. Zo'n beetje iedere supermarkt heeft het.
Vers kun je het bij de meeste toko's wel krijgen. Lijkt een beetje op verse gemberwortel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, deze staat gewoon in het schap bij alle andere kruiden.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
dudemeister
11 jaar geleden
geen kruid - specerij
Ritsuka
11 jaar geleden
Deze is specerij inderdaad, maar staat in zelfde schap
Ja hoor, en als het niet bij de gewone kruiden staat, kun je het ook in de supermarkt bij de Indonesische kruiden van Conimex zoeken. Daar heet het koenjit, maar dat is precies hetzelfde. Er zijn nog meer namen voor, maar kurkuma, koenjit en geelwortel zijn de meestgebruikte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dudemeister
11 jaar geleden
geen kruid - specerij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste meneer of mevrouw,

Je kan zeker kurkuma kopen bij de AH en eigenlijk wel bij elke supermarkt. Maar ik vermoed dat je het medicinaal wilt gaan inzetten. Dan is het geen goede optie.

Je wilt vooral de drie belangrijkste curcumine stoffen hebben, om de ontstekingen uit je lichaam te halen. Om deze curcumine uit de wortel te halen is veel geelwortel nodig. Bij de AH zit er maar 2-3% curcumine in. dus op 10 gram curcumine 0,2 gram curcumine. er wordt aangeraden ongeveer 500 gram zuivere curcumine in te nemen voor medicinaal gebruik.

Daarnaast word kurkuma slecht opgenomen in het lichaam waardoor je een stof moet hebben die dat makkelijker maakt en dat vind je niet bij de AH.

Ik haal zelf mijn kurkuka capsules bij https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl/2018/10/14/de-beste-kurkuma-capsules-review/ Kan je gelijk een mooie ervaring lezen wat het voor je kan doen. Ik zal er een link bij plaatsen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
De vraag staat bij Eten & Drinken, niet bij Medicijnen of Alternatieve geneeswijzen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding