Moet ik nu alles weggooien?

Een van de kinderen heeft eergisteren de deur van de vrieskast niet goed dicht gedaan en nu kwamen we er gisteren achter dat de vriezer dus meer dan 24 uur niet meer gevroren heeft. Alles was dus ontdooit wat in de vriezer lag. Nu is mijn vraag: Moet nu alles weggegooid worden? Of zijn er dingen die je gewoon weer kan invriezen?
In de vriezer lag o.a. ijs, brood, vlees, diepgevroren groente

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.9K

Het beste antwoord

Ik heb even voor je nagevraagt en het geld als volgt

Als je de functie Superfrose op de diepfries hebt druk dan op die knop dan gaat hij accuut en ook snel vriezen (dit kost dus ook minder stroom)
Heb je deze functie niet ga dan als volgt te werk:

Leg al het brood wat je erin had liggen in de koelkast
De groentes kun je gewoon opnieuw invriezen
Als het ijs nog niet gesmolten is kun je dat ook gewoon weer invriezen
Het vlees zou ik zo snel mogelijk opeten nadat je het zo goed mogelijk gebakken/gekookt hebt (doe het desnoods in de oven) Door het flink te warmen zullen all bacterien dood gaan en kun je het vlees gewoon nog wel dezelfde dat eten.

Voor de rest geef ik je de tip als je een nieuwe diepvries nodig hebt eentje met alarm te kopen die geeft op tijd aan dat je diepvries open staat

Veel succes ermee !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou zeggen: Steek de barbecue aan en geeft een feestje. Het eten is vandaag nog wel bruikbaar. Opnieuw invriezen zou ik echt niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood kan wel maar wordt er niet verser op.. de rest echt weggooien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt helaas niets meer invriezen.
Probeer zoveel mogelijk in de gewone koelkast leggen en snel te consumeren.
Bij veel inboedelverzekeringen is het ongewild ontdooien van je diepvries te claimen. Kijk even in je polis en maak wat fotootjes van je ontdooide spullen. Is maar een tip...
AWM
14 jaar geleden
All you can eat...today!! Daarna loop je risico op voedselvergiftiging.

Het risico op voedselvergiftiging vrij groot bij het ontdooien van voedsel op kamertemperatuur. En bak of kook het zo snel mogelijk na het ontdooien. Ontdooid voedsel mag ook nooit opnieuw ingevroren worden.

Leg alles wat je denkt vandaag te gebruiken zowiezo meteen in koelkast. Of bak vlees en groenten alvast aan.

En BBQ met dit weer is zo een slecht idee nog niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vlees vandaag braden/bakken oid en daarna kun je het weer invriezen. De rest consumeren of weggooien. Foto's nemen voor de verzekering en verzekering bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet idd nu alles weggooien.. of opeten:D
maar opnieuw invriezen is geen optie en hartstikke slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weggooien hoeft niet, je kunt het ook weggeven.
Misschien zijn er mensen in je omgeving die het niet breed hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee +1