Hoe kan je het beste kaas bewaren?

Woon in het buitenland waar moeilijk aan Nederlandse kaas (Gouda,Edammer etc.)te komen is.
Als het er soms is dan koop ik een meestal een voorraadje van kilo of 5/10 in stukken verpakt Maar hoe bewaar ik dat het beste ?Na een tijdje gaat het schimmelen en moet je er veel vanaf snijden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien al voorverpakte stukken kopen?
Die zijn vacuum verpakt en een aantal maanden houdbaar.
bamibal
10 jaar geleden
Of hele Edammers. Die kun je, als ze nog niet aangesneden zijn, heel lang bewaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/kaas-opsturen-buitenland.55697
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/kaas-opsturen-buitenland.55697
.

Het beste antwoord

Kaas kun je het beste bewaren in een gesloten verpakking in de koelkast. Boven de 20°C gaat de kaas ‘zweten’. Kaas die je buiten de koelkast bewaard is vatbaarder voor schimmels.

Vacuümverpakte kaas blijft 1 tot 2 maanden goed. Verpakt in kaaspapier of folie is jonge of jong belegen kaas ongeveer 1 week houdbaar in de koelkast. Belegen en oude kaas blijven op die manier 2 weken goed.

Ontstaat er toch schimmel dan kun je dat ruim wegsnijden en is de rest nog wel eetbaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kaas kun je ook invriezen, maar dan gaat de smaak ervan wel achteruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je vacuüm verpakte kaas koopt, die kun je al gauw twee maanden bewaren.

Kaas kan ingevroren worden. Denk maar aan kaas die op pizza’s zitten. Toch wordt het afgeraden om het te doen. Dit komt doordat de onder andere de structuur van het melkproduct verloren kan gaan. De kaas zal aan smaak verliezen en kan hij droger worden.
Daanaast is het belangrijk ontdooide kaas dezelfde dag op te eten (Dat lijkt me dus een probleem).
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedeankt voor antwoorden.Zal zelf een vacuumapparaat moeten kopen want hierverpakken ze kaas alleen maar in plastic folie