Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag glutenvrij gaan eten, hoe doe ik dit? Welke producten moet ik vervangen?

Door veel buikpijn en erg moe zijn heeft een kennis (die voeding en dieethiek heeft gestudeerd) mij aangeraden om me eens te verdiepen in glutenvrij. Nu zag ik dat erg veel mensen hier baad bij hebben. Waar vind ik een lijst o.i.d. met vervangers voor producten met gluten er in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
556
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.glutenvrij.nl/page/Glutenvrij-leven/Het-glutenvrije-dieet Beter geen dingen als "gluten vrij brood" gaan eten, meestal niet te eten of nogal kunstmatig. Speltkiembrood is glutenarm/vrij en een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eerst naar de dokter gaan, die kan uitzoeken wat er met je darmen aan de hand is. Zomaar glutenvrij gaan eten kan een ziekte maskeren. Heeft de dokter de uitslag van het onderzoek, dan kan hij verwijzen naar een diëtiste. Het zou goed zijn geweest als die deskundige die je adviseerde dat ook even had gemeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding