Je zou het met een deegrol kunnen proberen,of een stevige glazen fles.
fremar
10 jaar geleden
Leg het komijnzaad op een houten (snij)plank, leg hier een schone theedoek overheen en sla er een paar keer met je hamer op. Gegarandeerd geplet komijnzaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En een kapotte theedoek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor, je moet hiervoor inderdaad niet je mooie luxe theedoek gebruiken, maar echt stuk sla je hem niet.
Probeer eens het volgende:
Als je een marmer blad hebt in je keuken leg je hier de zaadjes op en zet hierop een pan of kookpot met een stevige bodem, zet hierop wat druk terwijl je zachtjes een heen en weer draaiende beweging maakt.
Heb je geen marmer vindt dan een zo hard mogelijk oppervlak (bamboe snijplank, glazen snijplank zonder pootjes onder) en doe dan hetzelfde.
Een andere methode is twee pannen gebruiken met een stevige en vlakke bodem. De ene pan zet je onderste boven en op de bodem hiervan leg je de zaden, dan pak je de tweede pan en hiermee plet je de zaden.
Als het goed is gaan de zaadjes flink geplet zijn.
Je kan deze methode ook toepassen voor andere zaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige specerijen kan je aardig goed malen in een pepermolen. Ik weet niet of het met komijn goed lukt omdat ik zelf hele komijnzaden gewoon heel gebruik, maar het is wel te proberen.