Waarom zit er geen Dirk van den broek supermarkt in Noord-Nederland?

Ik ben laatst bij deze supermarkt geweest, en ik vind hem geweldig!
Ik vraag me werkelijk af waarom deze supermarkt niet in het noorden (trouwens ook niet in het zuiden) van het land zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is precies hetzelfde als dat de Conmar niet in het oosten van Nederland is...
Bepaalde zaken zijn gewoon streek gebonden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Of de Poisz alleen in Friesland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of de Jumbo die tot een paar jaar geleden alleen in het zuiden zat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop dat ze nog eens uitbreiden naar bij ons.

Het beste antwoord

Een supermarkt moet natuurlijk wel bevoorrraad worden. Een enkele supermarkt ver weg van de andere vestigingen is dus economisch gezien geen goede zet, omdat je dan met relatief hoge bevoorradingskosten zit, omdat de vrachtwagen geen meerdere supermarkten op zijn route kan meenemen. Op dit moment zitten de dirk zaken gecentreerd in het westen. Mocht men ooit de stap willen zetten om uit te breiden naar het noorden, dan zullen dit dus meteen meerdere winkels moeten worden. Echter de markt is ook in het noorden al redelijk verzadigd. Jumbo heeft bijv niet lang geleden de c1000 winkels overgenomen. Een compleet nieuwe zaak starten zonder overname is al helemaal moeielijk.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je naar de ligging kijkt van alle filialen in Nederland, dan liggen ze allemaal heel centraal, op 1 rechte lijn in midden NL, van west naar oost. Die bevoorrading zal dus volgens mij wel mee vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar Almighty, dat betekent toch niet dat je opeens 1 zaak in Delfzijl gaat neerzetten of in Maastricht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bevoorrading zou bv in een stad als Groningen geen probleem moeten zijn, er zitten toch ook winkels op de Waddeneilanden?
Ik werk zelf in een winkeltje in een verzoringshuis, en onze leverancier is Deli XL, die komt trouwe elke dag helemaal vanuit Ede naar Groningen. Jumbo heeft trouwens Super de Boer overgenomen, niet C1000.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
jumbo heeft inmiddels ook c1000 over genomen. deli xl heeft ook een vestiging in groningen. dan wordt uw winkel in groningen natuurlijk niet bevoorraad vanuit ede. of men moet er bij deli xl wel een heel merkwaardige manier van bedrijfsvoering op na houden. wat betreft je waddeneilanden vergelijking; natuurlijk is het geen probleem om winkels in groningen te bevoorraden. echter de bevoorrading wordt relatief duur, als je niet meteen meerdere winkels kan bevoorraden in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bas v.d. Heijden heeft in Rotterdam meerdere filialen maar die hebben verschillende bevoorraders. Daardoor zijn bijv. in filiaal A sommige artikelen wel op voorraad en in filiaal B en C niet.

Andere antwoorden (1)

Misschien zit er in het noorden wel een vergelijkbare winkel
in Rotterdam en omstreken heet Dirk bijvoorbeeld Bas v/d Heiden en in Brabant weet ik uit ervaring dat die ook wel Jan Bruins heet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dirk, Bas en Digros zijn eigenlijk 1 pot nat, zelfde formule en zelfde eigenaar
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
in het noorden kennen we geen dirk, bas en ook geen digros.