Waarom zit er geen Dirk van den broek supermarkt in Noord-Nederland?

Ik ben laatst bij deze supermarkt geweest, en ik vind hem geweldig!
Ik vraag me werkelijk af waarom deze supermarkt niet in het noorden (trouwens ook niet in het zuiden) van het land zit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een supermarkt moet natuurlijk wel bevoorrraad worden. Een enkele supermarkt ver weg van de andere vestigingen is dus economisch gezien geen goede zet, omdat je dan met relatief hoge bevoorradingskosten zit, omdat de vrachtwagen geen meerdere supermarkten op zijn route kan meenemen. Op dit moment zitten de dirk zaken gecentreerd in het westen. Mocht men ooit de stap willen zetten om uit te breiden naar het noorden, dan zullen dit dus meteen meerdere winkels moeten worden. Echter de markt is ook in het noorden al redelijk verzadigd. Jumbo heeft bijv niet lang geleden de c1000 winkels overgenomen. Een compleet nieuwe zaak starten zonder overname is al helemaal moeielijk.

Misschien zit er in het noorden wel een vergelijkbare winkel in Rotterdam en omstreken heet Dirk bijvoorbeeld Bas v/d Heiden en in Brabant weet ik uit ervaring dat die ook wel Jan Bruins heet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100