Waarom gaat mijn dorst niet weg van SPA water?

Er zit ook een vaag ingredient in op de verpakking te lezen, namelijk: droogrest... Ik heb ook altijd het gevoel dat SPA water erg 'droog' voelt in mijn keel.

Toegevoegd na 10 minuten:
Heeft niemand anders dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.9K

Het beste antwoord

Droogrest is de hoeveelheid stof die je overhoudt als je een liter van dat water verdampt. Bij SPA is dat 33 mg.
Dus dat is reuze weinig, van die mineralen krijg je geen dorst.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

droogrest is geen "ingredient" maar wat je overhoud als het water verdampt. verder... vreem verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is water, kraanwater of spawater hebben dus de zelfde dorstlessendheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat elk water echt wel dorstlessend is lijkt me logisch..maar`dat je een soort nasmaak hebt bij Spa water geloof ik wel..ik vind dat er duidelijk verschil is tussen allerlei merken water.. Evian staat bij onbetwist op nummer 1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evian inderdaad, of chaudfontaine :)
Ik gooi er altijd Martini Bianco bij + een berg ijs. Dan werkt het wel dorstlessend. En lekker.

Maar ik krijg er dus ook meer dorst van, zonder Martini. Het is net droog water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft het met het zoutgehalte te maken in Spa.