Wat is het beste tijdstip om cup-a-soup te eten en waarom?

Wat is het beste tijdstip voor een 'opkikker'? Is het echt 4 uur, zoals de reclame zegt? Of is een ander moment beter / efficiënter?

(ervan uitgaand dat ontbijt rond 8 uur, lunch rond 12.30 uur en diner rond 7 uur genuttigd wordt)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (7)

Ik zou zeggen dat het beste tijdstip de ochtend is als je de avond daarvoor te diep in het glaasje hebt gekeken. Cup-a-soup bevat namelijk veel zout zodat het vocht goed vasthoud en bevat veel water zodat het goed hydrateert. (wat nogal nodig is omdat teveel alcohol uitdroogt) Bovendien heeft cup-a-soup een opwekkend gevoel iets wat je dan goed kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon als je er trek in hebt. Erg gezond is cup-a-soup niet. (Veel zout, weinig groenten)
Dat 16.00 uur aanbevolen wordt, is wat mij betreft wel OK. Je kunt zonder nog ongezondere snacks de dag volmaken tot het avondeten, maar je kunt i.p.v. cup-a-soup ook een appel nemen. Dat is een gezondere keuze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een leuke slogan,en hij slaat nog aan ook!
Maar wij hebben opeens om 4 uur geen Cup a Soup nodig.
Vroeger dronken we een of twee koppen thee.
Maar daar werd Meneer Knorr niet wijzer van!

Een aantal jaren geleden liep de verkoop van de "droge"soepen drastisch terug,en daar werden de soepfabrikanten niet blij van want dat is nou een van de grootste winstpakkers!
Toen werd de reclamestunt bedacht,en hij sloeg in als een bom.
En het werkt nog steeds.
Een kop soep om een uur of 4 smaakt best ,zo tussen lunch en diner,en als je dat maar vaak genoeg herhaalt in je reclamespots
gaat iedereen denken dat je er een "opkikker" van krijgt.(Smaken verschillen over de kwaliteit,veel zout en verder weinig)
Een kop thee doet net zo goed,of misschien wel beter.Daar zit veel minder zout in.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja Sjors is gewoon een eikel, lekker cup-a-soup eten als je er zelf zin in hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op 75% van de tijd verstreken tussen de maaltijden die het verst uit elkaar liggen, behalve tussen diner en ontbijt.

Bij bovengenoemde eettijden dus om ca. 17.15 uur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verstandigst is om 5 keer per dag een kleinere maaltijd te nemen. Op die manier blijft je spijsvertering lekker aan de gang. Ikzelf werk veel onregelmatige tijden, dus ken het 4 uur cup-a-soup gevoel niet, maar kan me wel voorstellen dat je tussen de lunch (12:30) en diner (19:00) wel een opkikkertje kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12:30, bij de boterham.