Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je tartaar van de supermarkt rauw eten?

Dus niet eerst bakken, maar gelijk op je broodje en opeten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
43.6K
Amadea
10 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Koop dan liever een bakje filet americain, dat is ervoor gemaakt om rauw op te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
omdat ik tartaar lekkerder vind.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is een kwestie van vertrouwen dat je hebt in de winkel waar je het gaat kopen.
Ik eet rauwe tartaar uit de supermarkt en heb er nog nooit problemen met gehad.
Dus ik zou zeggen ja geen probleem.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zal weinig tot geen 'bedenkelijk' vlees verkocht worden. Daarbij heb je altijd nog een neus om te ruiken. Dus waarom zou het uit de supermarkt niet goed zijn?

Filet américain bij de slager bevat veel meer bacteriën dan die uit de supermarkt


Je kunt tartaar op verschillende manieren eten. De klassieke manier is rauw. Doorgaans met gesnipperde ui, wat peper en zout en… een rauwe eierdooier. Dat noemt men in veel landen ‘steak tartaar’. Je kunt hier nog een variëteit aan ingrediënten aan toevoegen als je dit wilt. Ingrediënten als fijngesneden kappertjes, wat mosterd (doet men vaak in de Franse keuken), worcestersaus (doet men vaak in de Britse keuken), wat tabasco, een beetje fijne peterselie, gesnipperde sjalotjes in plaats van ui, wat olijfolie, ketchup, wat mayonaise (erdoor en/ of erbij), wat salade (bijvoorbeeld een lekkere aangemaakte ijsbergsla), enzovoort. Dit serveer je rauw en zo aangemaakt als beschreven, met jouw eigen eventuele toevoegingen erdoor en erbij, met wat vers gebakken stokbrood of toast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding