Mag je puree eten met een ei er door als je zwanger bent?

Ik weet dat je rauwe eieren niet mag eten, maar mag het wel door de puree? Of hoor de macaroni carbonara? Want dan worden de bacteriën toch niet gedood?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (2)

Nee, da's niet slim. Nou is het zo dat rauwe eieren vooral een risico vormen voor salmonella, wat in principe niet gevaarlijk is voor de baby. Maar je bent er als zwangere wel wat vatbaarder voor, en het gevaar ligt dan vooral bij uitdroging door diarree.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De salmonellabacterie wordt gedood bij kortstondige blootstelling aan temperaturen boven 55 graden. Ik neem aan dat de puree of de macaronie warmer is dan 55 graden. Dus je kunt het dan zonder problemen met een eitje eten.