Hoezo blijft ongekookte spaghetti branden als je het aansteekt?

Heb het ergens gelezen en zelf getest. Ik vond het erg interessant.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Tja, waarom blijft een stokje hout branden, of een sigaret? Gewoon omdat het brandbaar is, en te weinig vocht bevat om de verbranding te verhinderen.
Spaghetti is gemaakt van bloem, en dat is plantaardig. Gemalen graan. Alle plantaardige stoffen branden als ze niet te nat zijn.
10 jaar geleden
Spachetti zijn kolhydraten, wat suikers zijn en suiker brand. Een spachetti is ook tamelijk dun wat wil zeggen dat de zuurstof er makkelijk bij kan.
Robby BB