Hoeveel gram losse brandnetelthee heb ik nodig om een gezonde bak thee te zetten met een 0,35L theeglas?

Hoeveel gram losse brandnetelthee heb ik nodig voor een 0,35L theeglas.
Ik heb brandnetelthee gekocht omdat het zo gezond is. Om hier optimaal van te profiteren, geldt dan dat: hoe meer losse thee ik in de theezeef doe, des te gezonder het is, of zit hieraan een optimum?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3K

Het beste antwoord

Ik reken per kop altijd een afgestreken eetlepel. Maar als je het langer laat trekken , of een oude laag aanvult met kokend water kun je met heel wat minder toe.

Je kunt trouwens zelf ook makkelijk brandnetels drogen.
Pluk ze ver van de autoweg. Rubberen handschoenen aan, en zoveel mogelijk jonge planten.
Droog ze op horren of een laken o.i.d. in de buurt van een verwarmingselement. Of in de combi/magnetron (deed mijn zus vaak, maar ik weet niet precies hoe)
Ik strooi ook vaak een handjevol in soepen of sauzen.
Drie redenen:
1) smakelijk
2) zuiverend
3) zeer rijk aan ijzer

Drinktip: Meng de thee ook eens met wat zoethout. (snippers of zakjes) Een verrassing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer een dessertlepel. Maar het is natuurlijk afhankelijk van je smaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe meer is niet automatisch 'gezonder', maar geconsentreerder.

Om er 'gezond' van te worden, moet je heel regelmatig en gedurende een langere periode brandnetelthee drinken.
Brandnetel werkt namelijk erg reinigend en dat kan niet in 1x.