Vinden mensen bier nu echt lekker? Of wordt het "lekker gevonden" omdat men er dronken van wordt en het stoer vind?

Ik lust graag alcoholische dranken en eenmaal een paar glazen op kan ik ook wel een biertje nemen. Echter kan ik nuchter geen bier drinken, omdat ik het gewoon ranzig vind. Vroeger had ik hetzelfde bij spa rood. Daar ben ik nu aan gewend. Echt lekker vind ik het nog steeds niet.
Bier vind ik walgelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
18.6K

Het beste antwoord

Het is een smaak die veel mensen leren waarderen. De bittere smaak is dan anders dan alleen maar 'vies'. Zo is het ook met wijn.
Ik ben bier pas echt gaan waarderen nadat ik een proeverij had met toast en kaas. Door de combinatie met deze hapjes werd het echt lekker. Ik ben nog steeds geen grote bierdrinker, maar soms kan ik er echt van genieten! Een patatje met een gebakken visje smaakt fantastisch met een groot glas (speciaal)bier.
Ik vindt er niks 'stoers' aan, maar juist echt genieten! Ik begrijp wel wat je bedoelt met 'stoer vinden' omdat er veel -vooral jonge- mensen op deze manier hun pilsje nemen. Ze genieten er dan ook niet op de juiste manier van. Jammer van het geld, jammer van de drank en jammer van de kater :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed beantwoord

Andere antwoorden (7)

Ha, Ha, je ben de enigste niet in ieder geval! ik ken talloze mensen die bier smerig vinden, net als andijvie bijvoorbeeld. Zelf weet ik nog dat mijn eerst niet lekker was maar daarna ben ik de smaak erg gaan waarderen. Je smaak neemt zeker af naarmate je meer tipsy ben. Zelf ben ik redelijk kritisch qua merk en soort bier. Malt bier bijvoorbeeld vind ik echt smerig, dan maar liever een echt BOB!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen.

Maar van bier en ook van koffie is bekend dat we het eigenlijk de eerste keer helemaal niet zo lekker vinden.
Bij koffie gaan we er melk en suiker indoen om het een beetje drinkbaar te maken. Bij bier is het gewoon 'even doorzetten'. Ik ken weinig mensen die, als ze eerlijk zijn, hun eerste pilsje écht lekker vonden.
Maar je kan blijkbaar aan alles wennen ook dingen die je niet zo lekker vind, als je het maar wíl.Zoals jij met spa rood.

En denk eens aan de eerste sigaret.......brrr.... die was ook niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen nu eenmaal en bier is bitter, misschien houd je ook niet van zwarte koffie. Bovendien is het graan gefermenteerd voor het bier kan worden en je hebt ook mensen die niet van zuurkool houden (ook gefermenteerd).
Zelf heb ik er heel lang over gedaan om van kaas te leren houden en nu vind ik het een straf als ik geen kaas mag eten.
Smaken zijn nu eenmaal heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sommige mensen (ik bijvoorbeeld) vinden bier echt lekker. Ik kan echt genieten van de frisse smaak van een goed biertje in de zon. Ik heb liever een pilsje, wijn of andere sterke drank dan een zoet mixdrankje. Die vind ik echt verschrikkelijk vies. Smaken verschillen, waarschijnlijk prefereer ik andere smaken boven de zoete smaak. Geen stoer doen dus ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pils of lager vind ik idd niet lekker, maar speciale bieren zo als b.v. Het Kanon, of Amsterdam Navigator, vind ik wel smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is bij erge dorst niets zo lekker en dorstlessend als een goed gekoeld pilsje. Heerlijk. En voor mij niet allerlei moderne en hippe biertjes zoals malt, witbier, en wat er nog meer aan flauwekul in de handel is, nee, gewoon echte pils. Buiten dat kan ik een lekker glas whisky ook waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zomers en lekker kous is bier heel lekker vooral tapbier