Hoe kan ik zien of deze pompoenen eetbaar zijn?

Ze zijn groot, maar ik twijfel omdat ze niet helemaal oranje zijn en hier en daar een donkergroene kleur hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Zien kan je het misschien niet, maar hier wat tips:

" Test een onbekende pompoen zo:
Snij hem open; als er geen vruchtvlees in zit, heb je zeker te maken met een sierkalebas.
Kook een stukje vruchtvlees: is het bitter, dan heb je weer een sierkalebas, of een kruising tussen sierkalebas en pompoen. Als het lekker smaakt, dan heb je een eetbare pompoen."