Wat is de goede bovenkant van een cracker? De vlakke of de 'gaten/krater/sesam' kant?

Ik dacht vanaf vroeger dat het de vlakke kant was, zodat je pasta/pindakaas etc. recht en evenredig uit kan smeren. Nu zei een vriendin laatst dat het andersom moest want zo stond het ook op het pak (de gaatjes/sesam kant boven).
Ik was even overtuigd maar ik twijfel weer, want ik at gister een cracker waar sesam, pitjes en zout op zaten aan één kant, maar dat proefde ik alleen toen ik die sesamkant dus onder deed, en de vlakke kant boven.
Dit komt natuurlijk doordat de sesam/zaadjes en zout zo op de smaakpapillen van je tong belanden. Zonde van de cracker om het niet zo te eten dacht ik. Maar wat is nou juist?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

De kant met de zaadjes/bobbeltjes is de bovenkant tijdens het bakken.

Uiteraard mag je helemaal zelf weten waar jij je beleg op smeert. Maar de fabrikant van Wasa Sandwich smeert het beleg ook op de vlakke kant, zodat de mooie kant zichtbaar is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar dat is dus met twee crackers op elkaar. Als je één cracker belegt, heeft de bobbelige kant boven ook voordelen. Je kunt meer beleg in de gaatjes smeren (lekker). Maar ook als de cracker niet helemaal vol logt, ziet de bovenkant er mooier uit. Bovendien voorkom je dat er zaadjes etc. af vallen.
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ook zo, jullie hebben beiden gelijk! Ik hou de bobbelkant boven :)