Kan ik stoofvlees en stoofperen invriezen?

Vandaag hebben we de stoofperen en het stoofvlees voor morgen vast opgezet. Voor de eters van morgen. Maar kan ik wat we teveel hebben klaargemaakt invriezen of is dat geen goed idee en kan ik het beter in de koelkast bewaren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is stoofvlees/suddervlees met donker bier en de stoofperen met port en specerijen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/stoofperen-invriezen.396923
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat in ieder geval niet over stoofvlees...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had inderdaad gezocht op ingevroren stoofvlees. Die was nog niet gesteld. Bedankt voor de link.

Het beste antwoord

Invriezen van stoofperen is niet een echt goed idee. Maar in de koelkast kan je ze zeker een dag of drie, vier goedhouden, soms iets langer. Ik maak meestal een grote pan vol en eet daar een week van. Stoofvlees idem dito. Bereid vlees kan zonder smaakverlies worden ingevroren, maar dan moet je het toch wel binnen 14 dagen opeten, anders gaat de kwaliteit toch achteruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor dat kan, vooral stoofvlees is geen probleem. Peertjes kunnen iets zachter worden/makkelijker uit elkaar vallen
anneliez
10 jaar geleden
als je lege hak potjes in je bezit hebt kan je de peertjes met sap daar in doen ,want dan trekken ze vacuum en dan in de koelkast zetten ,maar je kan ze met sap ook invriezen
ook je stoofvlees kan ingevroren worden, maar als het voor 2 a 3 dagen is kan je het gewoon in de koelkast bewaren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Hoewel dat vacuümtrekken natuurlijk alleen gebeurt als de peertjes en het sap heet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ze moeten inderdaad warm/heet in de potjes en op zijn kop zetten ,tot ze genoeg zijn afgekoeld dan kunnen ze gewoon weer rechtop staan