Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het gunstig kunnen zijn om over te stappen op kangoeroevlees?

Als vervanging van bijvoorbeeld rundvlees en schapevlees. Namelijk volgens onderzoekers laten kangoeroes veel minder methaangas ontsnappen . Methaangas is een heel sterk broeikasgas. Verder is er voor de produktie per kilo vlees veel minder water nodig en eten ze veel minder.

www.volkskrant.nl/buitenland/article1184358.ece/Spaar_het_milieu,_eet_kangoeroe

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
615

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor zover er kangoeroes gehouden worden in Europa, worden ze niet gehouden voor het vlees. Ook slachthuizen zijn er niet op ingericht, en de consument ook niet... die wil gewoon z'n biefstukje (schaap wordt hier amper gegeten. Hooguit verwerkt tot shoarma)
Het eventueel te behalen milieu-voordeel wordt teniet gedaan als je het vanuit Australië moet importeren.

Als je op een mileuvriendelijke manier dierlijke eiwitten wilt eten, probeer dan eens meelwormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk het niet kangeroes lijken mij een kleine populatie/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog wel maar ze zouden toch in Spanje rond kunnen springen. En dan kunnen we importeren. Beter dan dat je koeien en varkens hier houdt en alle voer importeert. Heb je ook geen mestprobleem.
Rieneke1
14 jaar geleden
er gaat zo veel dierenleed gepaard met dat gesleep met dieren :(
ik denk niet dat het gunstig is voor de kangoeroe.
verder heb je voor zover ik weet nog niet echt grote kangoeroefarms in nederland, dus dat wordt invoeren, en dat levert ook milieuschade op.
je zou ook kunnen overwegen minder vlees te eten, alle beetjes tellen mee!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dat hoeft niet. Men heeft voedsel voor de koe ontwikkelt waardoor ze minder methaangas produceren. Dus goed voor het milieu.

Maar of dat nu weer goed voor ons is, zal nog moeten blijken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding