Vroeger werd er normaliter dierenvoer van gemaakt. Vandaag worden oude levenmiddelen stets vaker ingezammelt om er energie van te maken door vergisting in bio-reactoren. Dat is actueel en sterk groiende markt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Update (vijf minuut na per ongeluk gedrukt te hebben - ik was eigenlijk nog niet klaar ermee): enkele verdere bronnen toegevoegd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heb ik toevallig van de week gevraagd. Het brood wordt doorgedraaid als varkensvoer.
Ik vond het nogal schunnig... Ik denk dat er genoeg alternatieven te bedenken zijn... ( Leger des Heils/ voedselbank)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze bakker bakt zelf... misschien is dat het verschil...
Bij bakkerij Van Iersel in Tilburg gooien ze het brood dat over is aan het einde van de dag niet meer weg. Het brood wordt namelijk de volgende dag gewoon weer verkocht.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is ten eerst zonde om overgebleven brood weg te gooien, want het blijft best een paar dagen lekker. Daarnaast is het voor onze klanten ook prettig dat ze het brood van gisteren voordelig kunnen kopen."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het brood en broodjes gaan bij mijn bakker in de vriezer en wordt verkocht voor de helft van de prijs,heb wel eens zijn broodjes uit de vriezer meegenomen om dat de verse uitverkocht waren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons heeft de bakker brood van gisteren ,koop je voor een euro prima prijs voor brood dat nog goed te eten is,je hebt ook een bepaald gebak van oud brood met kruiden,wij kennen het hier als haagse punt,heel erg lekker maar oh zo machtig.......