Bij de kippenslacht hou je enorm veel vel over, iemand enig idee wat ze daarmee doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippenleer ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof jullie geen van allen.Wil de echte kippenslachter nu opstaan.

Het beste antwoord

Van kippehuid wordt o.a. kippecollageen gemaakt.
Collageen is een lijmvormend eiwit uit de botten, graten en huid van dieren.
Bij verhitting van collageen wordt gelatine gevormd.Dit ingrediënt wordt vaak gebruikt in producten als vleesconserven en snacks.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ook wordt de kippenhuid verwerkt tot kippoeder, kippenaroma en kippenbouillonpasta of blokjes

Toegevoegd na 1 dag:
Ook wordt de kippehuid gekookt, gevriesdroogd en daarna tot poeder vermalen. Vervolgens gaat het in de Olvarit babyvoeding en op het etiket staat dan "groenten-aardappels/rijst en kippevlees. Ik wil echter vermelden dat de kippehuid het meeste smaak heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Deze vellen worden geperst, en er komt een krokant jasje omheen, dit wordt dan de kipsnitsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben niet 100% zeker maar wat betreft de beenderen zijn er gespecialiseerde bedrijven die daarvan GELATINE maken.Heb dit ooit bezocht en heb toen zowel vellen als beenderen gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Utrecht
14 jaar geleden
Kipgelatine is niet echt gangbaar dus ik geloof niet daar productie van enige omvang van is. Varkens, rund en runderhuid gelatine is wel gangbaar in de voedingsmiddelenindustrie.
Daar worden hele mooie frikadellen van gemaakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt grotendeels verwerktin veevoer, honden- en kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelatine wordt gemaakt uit botten en huid van slachtdieren zoals kippen, varkens en vissen, sinds de BSE crisis wordt het niet meer gemaakt uit huid en botten van runderen.