hoeveel kost het om voor 100 kinderen op een schoolfeest, voor drinken en eten te voorzien ?

zoals cola en chips en fanta en sapjes enzo.. hoeveel zou dat kosten..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Ivana
10 jaar geleden
Tussen de 300 en 500 euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Want?

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan hoe lang het feest duurt en dus hoeveel cola en chips en weet ik veel je ze voorzet. Verder: waar koop je die cola en chips? Bij de lidl of bij de AH?

Het beste ben je af door iedereen consumptiebonnen te geven voor het drinken, dan bepaal je precies vooraf hoeveel drankjes je nodig hebt. Bijv iedereen drie dus dan weet je dat je 300 bekertjes moet vullen met drinken. In zo'n wit koffiebekertje past 150 ml drinken. Uit een fles van anderhalve liter haal je dus 10 bekertjes. Zo ga je rekenen. Uit een pak sap van een liter (let op dat is in verhouding veel duurder dan goedkope cola) haal je 6/7 bekertjes.

Dus bepaal WAT je wilt serveren, en hoe veel, kijk wat de prijs per fles is en zo kun je gaan rekenen. Chips: reken op 100 gram per persoon, dus 50 zakken van 200 gram.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er van af.
Mogen ze eten en drinken wat ze willen, of serveer je gewoon een portie op jouw gegeven momenten met door jouw bepaalde portie?
Ook het merk maakt erg uit. En flessen zijn natuurlijk veel goedkoper als blikjes. Een flis haal je al voor 45 cent per 1,5 liter, oftewel 30 cent per liter, dat zijn ongeveer 10 bekertjes met drinken. Zeg ieder 2 bekertjes, dan kan je qua drinken met 20 flessen, oftewel voor minder als 10 euro klaar zijn.
Chips kan je in megagrote zakken kopen. Je kan ook minizakjes kopen, maar dat is flink duurder. Al zijn die al flink goedkoper als je die per dozijn koopt.
Maar een grote zak chips van een huismerk kost niet veel meer als een fles cola, dus als je die zelf verdeeld in kleine portjes dan zou ik daar 20 euro voor rekenen.

Dus voor 30 euro kan je klaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10 bekertjes drinken uit 1 liter? Echt niet. Twee bekertjes drinken aanbieden op een feest van 200 ml? Echt niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg vanaf he? en ik heb nooit gezegd dat je 10 bekertjes uit een liter haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik zie het nu, komt omdat je net voor die bekertjes het over 30 cent per liter had.